Business English - parte 1
Docente: Trad. Púb. Silvia Pedreira
* Nivel requerido: Inglés Pre-Intermedio (niveles 3 y 4 de Extensión Universitaria, Derecho, UBA)
Destinatarios: El curso está dirigido a quienes están interesados en aprender cómo desenvolverse y comunicarse correctamente en inglés dentro del ámbito laboral en empresas y otras instituciones.
Los objetivos principales son:
- Aprender y poner en práctica vocabulario relacionado con situaciones que habitualmente se plantean en el lugar de trabajo, los viajes, las reuniones, las conversaciones telefónicas y el trabajo remoto. La empresa: descripción y características.
- Adquirir los conocimientos de gramática inglesa necesarios para desarrollar o mejorar la comprensión lectora, la comprensión auditiva, la redacción de textos breves y la expresión oral/pronunciación.
Programa
Unit 1: Starting a new job.
Socializing in the workplace. Career skills: Introducing yourself. Introducing others. Asking for personal information. Company information. Talking about jobs, countries and nationalities.
Unit 2: In the workplace.
Work and leisure. Teleworking. A typical day at work. Leisure time. Work-life balance.
Unit 3: Telephone conversations.
Telephone conversations. Leaving and taking phone messages. Formal and informal ways of addressing people.
Unit 4: Business travelers.
Travel details. Making bookings and checking arrangements. Key vocabulary related to hotels, flights, train journeys, airports, stations and luggage.
Unit 5: Business Etiquette.
Entertaining business clients. Cultural differences. Welcoming visitors. Eating out. Preferences. Offers, requests and permission.
Unit 6: Successful companies and entrepreneurs.
Successful companies and entrepreneurs: how they succeeded.