Business English (parte 1)


Docente:  Trad. Púb. Silvia Pedreira


* Nivel requerido: Inglés Intermedio (niveles 5 y 6 de Extensión Universitaria, Derecho, UBA)


Destinatarios: El curso está dirigido a quienes están interesados en aprender cómo desenvolverse y comunicarse correctamente en inglés dentro del ámbito laboral en empresas y otras instituciones. 

Los objetivos principales son:

- Aprender y poner en práctica vocabulario relacionado con situaciones que habitualmente se plantean en el lugar de trabajo, los viajes, las reuniones, las conversaciones telefónicas y el trabajo remoto. La empresa: descripción y características.

- Adquirir los conocimientos de gramática inglesa necesarios para desarrollar o mejorar la comprensión lectora, la comprensión auditiva, la redacción de textos breves y la expresión oral/pronunciación.


PROGRAMA

Unit 1: Starting a new job.

Socializing in the workplace. Career skills: Introducing yourself. Introducing others. Asking for personal information. Company information. Talking about jobs, countries and nationalities.

Unit 2: In the workplace. 

Work and leisure. Teleworking. A typical day at work. Leisure time. Work-life balance.

Unit 3: Telephone conversations

Telephone conversations. Leaving and taking phone messages. Formal and informal ways of addressing people. 

Unit 4: Business travelers.

Travel details. Making bookings and checking arrangements. Key vocabulary related to hotels, flights, train journeys, airports, stations and luggage.

Unit 5: Business Etiquette.

Entertaining business clients. Cultural differences. Welcoming visitors. Eating out. Preferences. Offers, requests and permission.

Unit 6: Successful companies and entrepreneurs.

Successful companies and entrepreneurs: how they succeeded.